4 לפנות בוקר- אני לא נרדמת...

 

 

איפה את כשהבייבי בוכה לך על הידיים...?

 

כבר בטח קיבלת המון עצות על בכי של תינוק. הנה משהו חדש – איפה את בזמן שהבייבי בוכה לך על הידיים?

 

במשך שעות את מרגיעה, מנדנדת, מזמזמת, מהמהמת, מנסה להרדים, מנסה להרגיע בכי  עייף, מנסה לנחם בכי כואב. 

 

בשלב מסויים הכל נכנס למונוטוניות של תנועה. את מכירה את המקצב המרגיע, הקולות הנכונים והתנועות הנכונות שיביאו את הרוגע.

 

אבל... הגוף שלך רצוץ, הצוואר שלך שורף, הגב העליון שלך הפך לסלע כבד ורותח, שורש כף היד כואב.

 

חבל, אל תשכחי את עצמך 

בתוך תהליך ההרגעה\הרדמה.

 

אחרי שתראי את הסרטון תביני על מה אני מדברת: 

 

הפעלת קוד רצפת האגן מפעיל את המערכת הפנימית של שרירי הליבה בכל הגוף, מייצב מפרקים ובו זמנית מאפשר תנועה.

איך זה עובד?

כשאת מתחילה להרגיש אי נוחות ביציבה (בעמידה וגם בישיבה)

הפעילי 3 תנועות קטנות במודעות לסינכרון: 

 

⦁ נשיפה מודגשת 

⦁ איסוף\ גיוס עדין של פירמידת התמיכה (מתנועת התאפקות עדינה כלפי הטבור) 

⦁ דחיפה כנגד הקרקע (או המושבאו הכדור הגדול שעליו את יושבת - דחיפה כלפי מטה ולא שקיעה כלפי מטה)

 

נשיפה + דחיפה+ פירמידה אסופה = לאט לאט ובהדרגה תרגישי תחושת יצוב פנימית גופנית ועם כל חזרה התארכות עדינה .

 

עכשיו כשתחושת כח בבטן מורגשת בברור, תוכלי לבקש מהכתפיים והשכמות להחליק במורד הגב כמו טיפות מים שמחליקות עם כיוון הצלעות לכיוון הטבור.

את שמה לב, שגם השכמות וגם קרקעית האגן מובלות בעדינות אל כיוון הטבור. שם נמצא מרכז הכוח שלך שמופעל בתחושת דחיסה כתוצאה מהפעלת קוד רצפת האגן.

עכשיו דמייני את הטבור דמייני עולה כלפי מעלה.

כעת התנועה תייצב אותך מקורקעת ובשיווי משקל טוב יותר.

 

 

שיווי המשקל הגופני תורם מאוד גם לשיווי משקל רגשי.

 

 

אין לתאר כמה קשה להכיל את הבכי של הבייבי שלך .

נכון, את מבינה, שזו הדרך להביע קושי ולקבל תגובה מיידית ממך (הדציבלים האלה מדוייקים). 

נכון, את מבינה, שתחושת הזמן של הקטקט.ית היא בהווה  בלבד ולכן הבכי קורע לב בדרמטיות שלו (*יומנו של תינוק – דניאל שטרן).                                           

נכון, את מבינה את כובד האחריות. כי בידייך נמצא המפתח לרוגע הנכסף. 

 

ו..כל אלה יוצרים זמזום מחשבות טורדני ועוד בהנחה שאת יודעת מה הסיבה לבכי...מתי זה קורה? אחרי המון נסיון.

אבל

גם אחרי,שמצאת את הסיבה לבכי וכל מה שנותר זה להמשיך ולערסל את הבייבי בתנוחה המתאימה, בתנועות ובמקצב  הרצויים, תוכלי להפנות קשב ליציבה שלך ולתנועה שלך כדי להמנע מכאבים מיותרים.

לכן אם אין צורך במחשבות דואגות שמחפשות פיתרון לבכי או תנוחה או מקצב אחר, כדאי להשתיק את הדאגות הללו ולמצוא פוקוס גופני- מחשבתי- אנרגטי.

 

 

מבולבלת?

 

הזמיני אותי להיות Night Shift Nanny  שלך.

 

קבלי ממני הדרכה אישית בבוקר, אחרי לילה, 

 

שתוכלי לישון בזמן שאני מרדימה ומצלמת את

 

הרגעת התינוק לפי ריקוד ההרדמה שלך.

 

 

ובינתיים

המשיכי לתרגל את קוד רצפת האגן בעזרת הסרטונים, האימונים והסדנאות:

* קירקוע כפות הרגליים בתנועת דחיפת הקרקע .

* נשיפה מודגשת שמובילה אחריה שאיפה טובה יותר עם יותר חמצן, בהתגייסות עדינה של קרקעית האגן.

 

 

 

לסרטון ביוטיוב

 

הכתבה פורסמה באתר של מרכז צומחים יחד - בית תמי תל אביב

 

https://sites.google.com/view/growingtogether-btami/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%95%D7%AA?authuser=0

 

 

 

 

   

4 לפנות בוקר - אני לא נרדמת... איך להרגיע את הבייבי ולהתחטב באותו הזמן