מה אוכלים?

    

 

 

 

 

 

מה אוכלים בלידה ובימים שאחריה?

 

לידה (במיוחד ראשונה) יכולה להמשך יממה בערך. אין שום סיבה לצום. כדאי לאכול אם את מרגישה רעבה או רוצה להעלות את רמת הסוכר או האנרגיה שלך.

את יכולה לנשנש תמרים, שקדים ואגוזים, חטיפי אנרגיה טבעיים וכד'. אפשר גם חטיפים מלוחים.

חשוב לשתות מים. כדאי להביא כמה בקבוקי מינרלים גדולים ושני בקבוקים קטנים ,שאפשר למלא. לא לשכוח קשיות מתקפלות כי אולי תרצי לשתות בשכיבה על הצד במיטה. (קראי עוד על רשימות ללידה)

אפשר להביא למיץ ענבים טבעי כמובן כי יש בו סוכר זמין להעלאת רמת הסוכר אם תרגישי מסוחררת ותרצי להעלות את רמת הסוכר או סתם להתפנק במשהו מתוק, טעים ובריא.

אחרון בעניין השתיה הוא התה שהתחלת לשתות בסיום ההריון- תה מחליטת עלי פטל וסרפד. כדאי לשתות אותו גם בלידה.

 

ומה בשביל המלווים?

תמרים , שקדים , אגוזים וחטיפים מלוחים טובים מאוד לשמירה על הכוחות. פירות , עוגיות בריאות ושאר מאכלים טעימים אך חסרי ריח. ריחות בצל, שום ואחרים שכמותם עלולים להפריע לך בלידה.

 

בימים הראשונים לאחר הלידה:
כדאי לאכול מאכלים קלים לעיכול ועשירים בסיבים.

לשתות הרבה מים ותה צמחים מרגיע (קמומיל)

תה יעיל במיוחד להעשרת החלב: חליטת שומר, קמומיל,  פטל

להמנע מתה נענע, מרווה ומנטה - הם נחשבים כמייבשי חלב.