מהי תסמונת אגודל האמהות

 

למה לא כדאי להשתמש בתינוק כמשקולת כשאת מתאמנת.

 

איך כדאי לאחוז בתינוק כדי לשפר לו (ולך) את המודעות למרכז הכוח שלו.

 

לסרטון ביוטיוב 

 

אמא צעירה – עמוסה במשימות ומטלות טיפול בתינוק.
אינספור פעמים מרימה אותו מורידה, מחזיקה על הידיים להרגיעה, מחזיקה בהנקה או בהאכלה בבקבוק, מניחה, מרימה, מעמיסה את התיק הענק על הכתף...
המון עומס על שורש כף היד עלול ליצור דלקת בפרק שורש כף היד.
תסמונת הידועה בכינוי "דלקת אגודל האמהות."
זאת הסיבה העיקרית מדוע כדאי להמנע מעוד משימה הקשורה בהרמת התינוק כמשקולת בזמן אימון.
אפשר להשתמש במשקולות הנקשרות מסביב לאמה .


 

 אם את רוצה לנצל את הזמן שבו את ממילא מחזיקה את התינוק על הידיים – נצלי זאת לתרגילי חיזוק ירך ובטן תחתונה בישיבה על הכדור
הקפידי לשחרר את מפרקי שורש כף היד גם עכשיו.

 


משהו נוסף
הרמת התינוק והרחקתו ממרכז הגוף מעמיסה מאוד על הגב. כדאי להמנע.

 


אם את משתעשעת בהנפת התינוק –עשי זאת בשכיבה על הגב ותמיכה על ידי הרמת רגל על הברך.תוכלי לשבת על כדור פיזיו ולהשתמש בקירקוע כפות הרגליים עמוק לתוך הרצפה. גיוס עדין של שרירי קרקעית האגן והבטן - פירמידת התמיכה – חיוני כדי לתמוך בגב התחתון.

 

גיוס עדין של שרירי קרקעית האגן והבטן - פירמידת התמיכה – חיוני כדי לתמוך בגב התחתון.
אם את משתעשעת בהנפת התינוק –עשי זאת בשכיבה על הגב ותמיכה על ידי הרמת רגל על הברך.תוכלי לשבת על כדור פיזיו ולהשתמש בקירקוע כפות הרגליים עמוק לתוך הרצפה.

 

שימי לב איך אני מחזיקה את תמרי - אני אוחזת בעדינות משני צידי הצלעות שלה - אחיזה זו מדליקה אצלה את מערך שרירי הליבה - תראי איך היא מוחזקת יפה. אם הייתי מחזיקה אותה בבתי השחי ( זו התנועה האוטומטית, נכון?) הגוף שלה היה שמוט יותר. 

 

ומה לגבי העגלה? - דחיפת העגלה בלי לקפל את שורש כף היד- אלא שמירה על קו ישר בין האמה לאצבעות.

 

 

 מה לעשות כשיש דלקת בשורש כף היד וכואבבבבב. כמעט בלתי אפשרי לעשות את אותן תנועות קיפול בשורש כף היד. (לכן כדאי להמנע מהן מלכתחילה)
אחזי בתינוק ותני לאצבעות שלך להכנע לכוח הכובד בלי לקפל את שורש כף היד.

 בתמונה העליונה שורשי כף היד מקופלים ונושאים את משקל התינוקת  .

בתמונה התחתונה שורשי כף היד רפויים  כאילו מטפטפות מהן טיפות מים, משקל התינוקת מונח על האמות.

 

 

הנה כמה תנוחות ותרגילים שיכולים לעזור:

 

1- קפלי את האגודלים פנימה להקלה על הכאב.

 

2- פתיחת האצבעות כנגד עומס עדין של גומיה

 

 

 

 

3- אפשר למרוח משחה טבעית (טראומיל מצויינת) לחזור על המריחה כמה שיותר פעמים ביום - יש לה השפעה מצטברת.

4- אפשר לקחת טבליות כורכומין -אם את מניקה, כדאי להתייעץ לגבי מינון  

 

לכל שאלה ועניין - אני כאן 

מהי תסמונת אגודל האמהות