כלים והנחיות לקרקוע גופך​

 

 

מאוד חשוב לההוויה הכללית שלך להיות ולהישאר מקורקעת.

רמות הלחץ שלנו יכולות לעלות לרמות גבוהות מאוד עקב אירועים בחיינו האישיים והסביבתיים.

קל מאוד לאבד טת העשתונות כאשר המצב המתרחש נמצא מחוץ לשליטתנו.

 

כדי להבין טוב יותר מה זה אומר להיות מקורקעת , ננסה להבין מה זה אומר להיות "לא מקורקעת". תחושת חוסר קירקוע קיימת לעיתים בזמן שהרגשות (בדרך כלל השליליים ) גואים. למשל בזמן כעס, תיסכול או סתם "ריחוף". במצב לא מקורקע אנחנו חושבים על משהו אחר מאשר מה שאנחנו עושים, ונוטים לא להתיחס למציאות של כאן ועכשיו. 

למשל בזמן נהיגה - אנשים לא מרוכזים בסיטואציה אלא מחשבותיהם מתרחקות למחוזות אחרים .(בלי להתיחס כמובן לשיחות בסלולרי בזמן נהיגה).

זו אחת הסיבות לתאונות - נהיגה (כמו הרבה פעולות יומיומיות - אכילה, הליכה, סידור הבית ועוד) הופכות לפעולות שאיננו שמים אליהן לב. הן נעשות בהיסח הדעת וללא קשר אמיתי ביננו לבינן. דבר זה הופך מרחיק אותנו מתחושת הקרקוע והקיום שלנו הופך לערטילאי ומטושטש יותר.

 

הנשימה והמודעות לנשימה היא כלי קרקוע מעולה

תרגיל פשוט שעוזר לתחושת הקרקוע והגברת הרוכע הנפשי (לאו דווקא בזמן סערה רגשית) טוב מאוד לעשות אותו מספר פעמים ביום.

התמקדי בנשימה.

הכניסי אוויר (שאיפה) ,דמייני את השאיפה מגיעה דרך החלק העליון של הראש שלך ומגיעה עד לאגן. בזמן הוצאת האוויר (נשיפה), דמייני את האוויר יורד דרך מרכז הרגליים אל תוך האדמה ואת כורך את עצמו סביב שורש עץ (או אבן, או כל דבר במרכז הארץ).

באופן אוטומטי זה מושך את נשמתך לתוך הגוף שלך.

תלמידות רבות ספרו לי כי זה בעצם מרגיע אותן מספיק כדי להיות לקדם השפעות מרחיקות לכת על חייהן.

המודעות לנשימה מקרקעת מגבירה את תשומת הלב להווה - להיות כאן ועכשיו בלי לתת למחשבות לנדוד.

 

עני על השאלון הקצר כדי להעריך

עד כמה את מקורקעת או "מרחפת"

 

1- האם מכנים אותך "אסטונאוטית", "רחפנית","מעופפת"?  

2- האם קל לך להגיע ממקום למקום בעזרת מפה? 

3- האם קורה לך שאת מגיעה למקום (חדש או מוכר) ולא זוכרת בדיוק איך           הגעת לשם?

4- האם  קשה לך להתרכז בלימודים?

5- האם את מוצאת את עצמך נזכרת בארועי עבר ומשחזרת אותם?

6- האם את מודעת למצבים בהם את חיה בהווה ומרגישה את תחושת ה"כאן ועכשיו"?

7- נענעי את בהונותיך. האם זו תנועה מאומצת או שהיא באה לך בטבעיות ובאוטומטיות?

8- האם את נמנעת מארועים או סיטואציות שיצריכו את מירב הריכוז שלך?

9- האם את מועדת לתאונות?

10-האם קשה לך להתרכז?

11-האם את בוחרת לברוח לחדר האמבטיה או השינה כדי לא להתמודד עם אינטרקציות קשות בבית?

12-עד כמה קשה\קל לך לעקוב אחרי נושאי שיחה בחברת מספר רב של אנשים?

13-האם את נוטה להסתבך עם כפות הרגליים בהליכה או להתקל ברהיטים אפילו בביתך או במשרד?

14-האם קל\קשה לך להתרכז במשימה לאורך זמן של חצי שעה ללא הפסקה?

15-עד כמה את אוהבת לחלום בהקיץ?

16-האם רגשות סוערים גורמים לך להתנהג פחות בשליטה משהיית רוצה?

17-עד כמה את חווה התפרצויות של כעס או תסכול מול אנשים ?

18-עד כמה את נמנעת מלהכנס לארועים שלא בשליטתך ומעדיפה לברוח מקו האש ?

19-עד כמה את מחוברת לגופך? האם המושג ברור לך?

20-עד כמה את חולמת ומתכננת עתיד טוב יותר כי ההווה לא נעים לך?

 

שאלות אלה מגבירות את המודעות 

תרגלי 3 פעמים ביום מספר נשימות קרקוע ועני שוב על השאלות בסוף השבוע לאחר התרגולים הקבועים.

 

קראי עוד על כוח הקרקוע המכאני של הרגליים ליציבה טובה

השתתפי בסדנת נשימה בעין הסערה

 

 

בואי ללמוד איך לקרקע את גופך