יש לי משהו חשוב

?לספר לך...     את יושבת

     

                             

כולנו מכירות את כאבי העורף והגב (העליון והתחתון), שמופיעים לאחר כמה שעות של ישיבה רצופה מול מחשב.

 

רובנו עובדות בישיבה בתנוחה קבועה מול מחשבים, או יושבות למשך זמן ארוך על כסא -  גם אם אין מולנו מסך.אנחנו נוהגות בישיבה ברכב, לעבודה וממנה, לסידורים, לחוגים של הילדים...ומדי פעם, גם "רובצות" מול הטלוויזיה.

 

קשה להאמין, אבל –ארגון הבריאות הבינלאומי הכריז בשנת 2015 על ישיבה ממושכת (מעל חמש שעות) כעל גורם מוות - כמו עישון, למשל!     

 

 

העובדות: ישיבה לא נכונה, ויציבה לא טובה, משפיעות לרעה לא רק על שרירי הגוף (=כאבים), אלא גם על תפקוד מערכותת העיכול, הנשימה, זרימת הדם ועוד.

 

החדשות המעודדות: אם נבין את תפקידה של מערכת שרירי הליבה והיציבה, נוכל  להפעיל ולגייס את השרירים הללו במהלךך היום – בהליכה בין פגישות, בישיבה מול המחשב או ברכב, תוך כדי עלייה במדרגות, ואפילו בדרך שבה נחזיק את שקיות הקניות בדרך הביתה מהסופרמרקט.

 

לפני הכל, כדאי לך לערוך היכרות עם מרכז הכוח שלך.

הסינים מכנים אותו "Dan Tien", והאמריקנים בחרו לקרוא לו בשם המקסים "Your Power House".

בעברית הוא נקרא "פירמידת התמיכה" - האזור בגופנו שתפקידו לתמוך במשקל הגוף הנישא מעליו. 

הוא מכיל בתוכו את הכוח שלנו ומשמש כ"תחנה מרכזית", למארג הכוחות המופעלים על הגוף, וגם לכוחות שגופנו מפעיל כלפי חוץ.

 

במשפט אחד תמציתי, מדובר על התגייסות שרירית עדינה של קרקעית האגן בנשיפה ובשאיפה. "גיוס" כזה מייצר בגופך את ה"מיכל" שבתוכו את שומרת את כוחך. מכירה את הביטוי "כוחה במותניה"? זו בדיוק המהות של קוד רצפת האגן.

     

 

 

אני רוצה לנוע, לנשום, לשמוח, לרוץ, לרקוד...אני רוצה לגלות את הקוד! 

מה זה בעצם קוד רצפת האגן?

 

סרטונים :

לצפיה בסרטון: מה זה בעצם קוד רצפת האגן.

 

לסדנאות קוד רצפת האגן- גלי את מרכז הכוח שלך 

 

כמו בכל תחום בחיינו, גם כאן – התרגול (Practice) מוביל לשלמות (Perfect)

 

 "Practice makes perfect"      

 

בהפעלת "קוד רצפת האגן" תזהי את התנועות העדינות שמניעות, מפעילות ומחזקות אתת גופנו, אותן חשוב לדעת לזהות. 

 

מודעות ללחץ התוך-בטני שלך, ותרגול נכון, יסייעו לך לשפר תפקודים רבים בגופך, כמו תפקוד מערכת העיכול, החזרה הוורידית, היציבה והתנועה.תוכלי בהדרגה לשחרר שרירים אוטומטיים (עורף גב תחתון, ואחרים) ולהניח לשירירם עמוקים המופעלים בעזרת הקוד לשאת אותך.

 

שבי בנוחות בישיבה אקטיבית 

וקראי עוד  על היושבנות כגורם סיכון בריאותי

 

יושבנות =

סכנה בריאותית

*******

אני רוצה לנוע, לנשום, לשמוח, לרוץ, לרקוד...אני רוצה לגלות את הקוד!​